Communicatie en Sociale Gedragsstijlen

Communicatie en Sociale Gedragsstijlen

Privé

Waarom? Omdat tussen praten en de boodschap begrijpen niet alleen een paar oren zitten, maar een heel gebied van vertaling en perceptie. De training geeft je veel nieuw gereedschap mee waarmee zowel in de training als in de dagelijkse praktijk gewerkt kan worden. Het gebruik van de Sociale Gedragsstijlen. leidt tot spectaculaire verbeteringen in je communicatie en relaties.

Communicatie en Sociale Gedragsstijlen

Trainers / coaches / mediators

Iedereen bereiken, ook die ene cliënt of deelnemer, waar je niet zo gemakkelijk contact mee krijgt.
Stijlverschillen bij je cliënten herkennen en zo communicatie- en relatieproblemen gemakkelijk en licht helpen oplossen.
Waardenbotsingen herkennen en je cliënten helper om die in proportie terug te brengen, waardoor diep gevoelde gekwetstheid plaats maakt voor begrip en zelfs humor.

Communicatie en Sociale Gedragsstijlen

Zorgverleners

In de zorg is de werkdruk hoog. De eisen en protocollen blijven veranderen en er komen steeds meer taken bij. Zowel hulpverleners als patiënten, cliënten en stagiaires zijn mondiger geworden en willen meer individueel benaderd worden. In het geval van inefficiënte samenwerking, onbegrip, ergernis en frustratie, kan het lijken of er sprake is van botsende karakters, onwil, incompetentie of gebrek aan motivatie. Vaak is hier echter slechts sprake van ineffectieve communicatie. Het gevoel dat de één Russisch spreekt en de ander Japans.

Communicatie en Sociale Gedragsstijlen

Docenten

In het onderwijs loopt de werkdruk op, door steeds sneller veranderende eisen die worden gesteld aan de school en de medewerkers. Zowel leerkrachten als ouders zijn mondiger geworden en willen
meer individueel benaderd worden. In geval van conflicten, inefficiënte samenwerking, onbegrip, disfunctioneren, ergernis, teleurstellende resultaten en frustratie, kan het lijken of er sprake is van
botsende karakters, onwil, incompetentie of gebrek aan motivatie. Vaak is hier echter slechts sprake van ineffectieve communicatie.